Hoe een succesvolle Executive te zijn

Directievervoer

Het is een tijd van grote veranderingen voor elk bedrijf. Misschien hebt u aspiraties om een grotere rol in uw bedrijf op u te nemen, of misschien bent u klaar om uw huidige functie achter u te laten. Ongeacht uw persoonlijke doelstellingen hebt u als werknemer een strategie nodig om ze zo snel mogelijk te bereiken. In de loop van uw carrière zijn er veel rollen die u op verschillende momenten in uw carrière kunt vervullen, maar er zijn er maar weinig waarvoor u vanaf de eerste dag zo'n breed scala aan verantwoordelijkheden op u moet nemen. Een Executive is iemand die beslissingen kan nemen om het bedrijf vooruit te helpen. Zij kunnen dit op twee manieren doen: door hun sterke punten te identificeren en te leren hoe zij die vaardigheden het meest effectief kunnen gebruiken, of door hun zwakke punten te identificeren en uit te zoeken hoe zij het meest effectief kunnen zijn met datgene waar zij goed in zijn. Directievervoer is gemakkelijker als u begrijpt wat een Executive succesvol maakt. De volgende tips zullen u daarbij helpen:

Organiseer en plan.

Leidinggevenden zijn in de meeste organisaties de belangrijkste besluitvormers. Om effectief te zijn, moeten zij georganiseerd zijn, vooral rond welke beslissingen moeten worden genomen en wanneer. Zij moeten prioriteiten kunnen stellen en rekening houden met tegenstrijdige prioriteiten. Dit kan moeilijk zijn voor nieuwe Executives, die proberen zichzelf en hun rol in het bedrijf te vestigen, maar het is essentieel. De beste leidinggevenden zijn degenen die in staat zijn prioriteiten te stellen voor wat er op korte termijn moet gebeuren en te bepalen waar de organisatie over zes maanden en zelfs over een paar jaar zal staan. Dit kan u helpen te bepalen waar u uw inspanningen als Executive in uw bedrijf op moet richten en u helpen uw team en uw CEO duidelijk te maken waar u hun inbreng bij nodig hebt.

Regelmatig en effectief communiceren

Executives zijn degenen die met hun team communiceren, problemen en uitdagingen identificeren en die problemen en uitdagingen oplossen. Om dit te kunnen doen, moeten zij een effectieve communicatie met hun teamleden opbouwen en onderhouden. Zij moeten kunnen vaststellen wanneer situaties of ideeën beter schriftelijk of mondeling kunnen worden gecommuniceerd, en zij moeten kunnen bepalen wat de beste opties zijn om met hun teamleden te communiceren. Om dit te doen, moeten ze de tijd nemen om hun teamleden te begrijpen, leren hoe ze met verschillende individuen moeten communiceren en deze vaardigheden gebruiken om effectiever met hun team te communiceren. Daarnaast moeten leidinggevenden de tijd nemen om de juiste kanalen en methoden te bepalen om informatie van hun teamleden te ontvangen, of dat nu een e-mailthread, een Slack-kanaal of een persoonlijk gesprek is.

Voortdurend netwerken en samenwerken

Leidinggevenden moeten verbonden zijn met hun contacten, hun branche, hun collega's en hun teamleden. Ze moeten mogelijkheden identificeren om in contact te komen met anderen buiten hun bedrijf, en ze moeten die verbindingen benutten. Om dit te doen, moeten ze die connecties identificeren en er relaties mee opbouwen, of dat nu mensen zijn die je kunnen helpen bij het identificeren van contacten en kansen, of mensen die je kunnen helpen je carrière vooruit te helpen. Daarnaast moeten ze relaties buiten het werk opbouwen en onderhouden, of dat nu persoonlijke of professionele relaties zijn. Netwerken is een cruciale vaardigheid voor leidinggevenden, vooral als het gaat om contact houden met anderen buiten het bedrijf.

Conclusie

Leidinggevenden zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het leiden van hun teams en het voor elkaar krijgen van dingen. Zij zijn verantwoordelijk voor het uitzetten van de koers van het bedrijf, het identificeren van uitdagingen en kansen en het vinden van oplossingen voor beide. Bovendien moeten zij uitdagingen identificeren die een grotere impact kunnen hebben op het bedrijf, of dat nu de richting van de markt is, de staat van de federale overheid, of veranderingen binnen hun eigen bedrijf. Ten slotte moeten ze doelen stellen en hun succes meten aan de hand van meetgegevens die de impact aantonen.

Leidinggevenden zijn de belangrijkste besluitvormers in een organisatie. Zij zijn verantwoordelijk voor het bepalen van de richting van het bedrijf, het identificeren van uitdagingen en kansen, en het vinden van oplossingen voor beide. Om een effectieve Executive te zijn, moet u georganiseerd zijn, prioriteiten stellen, effectief communiceren met uw teamleden, netwerken buiten het werk en voortdurend samenwerken tijdens uw carrière.